Leta i den här bloggen

lördag 7 januari 2017

Att förebygga hetsätning.

Det finns vissa saker jag måste tänka på när det kommer till min ätstörning. 
Den har kommit på senare tid. Har i ungdomen både svultit och kräkts. Men detta. Hetsätning. Det är nytt. 
Jag måste vara extra vaksam när jag är trött. Då vill kroppen ha snabb energi och då är snabba kolisar det den skriker efter. 
Det är nästan som att hjärnan stänger av för att den vet att jag kommer att motsätta mig målet. 
Så sömn är viktigt för mig. Och om jag inte sover ordentligt så måste jag vila på dagen annars blir det att jag äter onyttigheter. Och inte lite heller. 

En annan sak jag måste göra är att äta ordentligt. Och det blev tydligt igår.
Igår var jag duktig och åt ordentligt med fruktsallad mellan måltiderna så när sambon kom med godis så var det faktiskt inte så gott. 
Jag vet att många gnäller om sockret i frukt men jag har aldrig hört talas om någon som blivit fet på frukt så därför äter jag det i mängder. 
Den dagen nån säger att "äpplen och apelsiner är orsaken till min övervikt" då kan jag fundera på att minska mängden frukt. 
Det är samma sak med de som utesluter ex morötter. Vem fan har blivit fet av för många morötter??? 

Jaja.. Idag har jag gått en 2 h promenad med grisarna. Sen skulle jag ut och springa och så ville 3 följa med. 
Så jag har tjänat in 50 ap idag. Inte illa pinkat. Nu ligger jag på 214 intjänade points. Och då har jag morgondagen kvar! 
Det känns tryggt. 

Jag hoppas att jag orkar springa imorgon oxå annars så får grisarna en extra lång promenad. 
Men nu är det lördag. Jag har köpt godis, en jävla massa apelsiner och så har vi popcorn hemma. 
Det förtjänar jag! 
Over and out! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar