Leta i den här bloggen

måndag 5 december 2016

Hur jag botar sötsug och hetsätning

Det jag ville göra idag var att springa ca 90 min och ta ut grisarna på en långpromenad för att sen spinna. Det "enda" jag pallade var att spinna i 55 min. Men herre jäääävlar vad bra det var mot sockersuget och hetsätningen!
Jag är helt lugn i själen och som vanligt när jag tränat hårt så blir jag inte hungrig så middagen kommer bli sen.
Men det känns som en liten seger iaf. Jag trotsade tröttheten och tog mig iväg. Plus att jag inte stannade och köpte götta på vägen hem.
Men jag kände hur stor jag blivit när jag spinnade. Magen slog i benen när jag trampade och när vi ska sträcka ut armarna bakåt och knäppa händerna så klarar jag det inte.

Lite jobbigt att jag inte får väga mig nu. Min samtalskontakt på psyk har satt det som ett mål i min behandling att inte väga mig på en månad.
En ännu jobbigare sak är att min mobil gått sönder så nu kör jag på min gamla iphone 4 och den stödjer inte alla de appar jag har som hjälp i min viktnedgång. Så nu måste jag hitta en ny telefon och det är jul och jag hade eller har en julklapp planerad till Mikael som jag inte vet om jag kommer kunna köpa.
När man inte är stark så måste man ändå klara av att hålla näsan ovanför vattnet.
Jag vill så gärna klara allt på en ggn men det är helt omöjligt.
Så det jag måste stävja först är mina matproblem. Både att jag inte vill äta och att jag trycker i mig utan stopp.
Och så vill/måste jag komma igång med träningen. Jag tror att maten kommer att falla på plats lite av sig självt när det väl har löst sig.

Dagens matintag är:

Frulle: 1 dl råggryn, 100 g kvarg och blåbär
Lunch: 125 g varmrökt lax, 50 g lätt crempa och ratatouille
Mellanmål: 2 vetekaka med 31% ost och smör
Slarv/götta/cravings: nutella, muffins

Här ligger jag på mina 30 sp

Träning: 55 min spinning och cykel till och från gymmet 25 ap

Så ser det ut än så länge..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar