Leta i den här bloggen

fredag 2 december 2016

Gör om, gör rätt! Dags att ta tag i hetsätningen!

Det var verkligen aslängesen jag skrev här.
Jag har flyttat, blivit sjukskriven för depression och blivit fet som ett as. Jag har gått upp ca 15 kg. Inte alls bra.
Jag har dessutom lagt mig till med eller kanske mer utvecklat min ätstörning. Jag har börjat hoppa över måltider och jag har svårt att känna hunger.
Det värsta är att jag börjat hetsäta på ett sätt jag aldrig gjort innan.
Innan kunde jag köpa hem godis, glass och chips och ha det hemma i skåpen utan att trycka i mig. Nu. Nu kör jag igenom påse efter påse tills jag mår illa. Jag vet att jag gör fel, att jag skadar mig men jag kan inte sluta. Så jag är lite inne på att lägga socker på hyllan ett tag. Det har funkat förr och jag måste nog inse att godis gör inget bra för mitt mående.

Förr har jag ju kört 100 dagar utan socker och alkohol. Alkoholen är det inget problem med. Eller snaxen heller egentligen. Utan det är smågodiset.
Jag måste bli mindre. För den jag är nu föraktar jag. Jag hatar min kropp. Jag hatar min mage, min rygg, brösten som utvecklas på ryggen är helt fruktansvärda. Brösten är så stora att jag nästan kvävs av dem. Med andra ord de är oxå fruktansvärda.

Så jag undrar om det är så att jag ska börja blogga igen. Jag gillar ju att skriva. Och jag måste nå ut till de andra som lider som jag av hetsätning. Det är ändå inget man pratar om. Inte öppet. Precis som psykisk ohälsa som jag oxå lider av.
Jag ska upp på banan igen. Och jag ska göra 2017 till mitt år.
Detta är min målbild. Sen om jag vill gå ner mer det tar vi då. Men nu har jag en bild av hur jag vill se ut. Och jag kan inte fatta att jag inte såg hur liten jag var här.. Spec när jag tänker på att jag i min värld sett ut som jag gör nu hela tiden. Ska se om jag kan lägga upp en bild på dagens status för att visa hur illa det är.
Kramizzz bloggen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar