Leta i den här bloggen

fredag 23 december 2016

Den feta sanningen


Innan jag blev sjuk så var jag såååå missnöjd med min kropp. Och när jag kollar tillbaka på de bilderna så fattar jag inte vad jag gnällde på. 
Jag blir aldrig nöjd. Verkligen aldrig. Den första jan tänker jag vända skutan. Och det får fan kosta energi. För jag har ingen lust att se ut som jag gör nu. 
Jag ser förskräcklig ut. 
Magen är stor. Ryggfettet äcklar mig och låren har sönder alla mina byxor. 
Det finns inget jag är nöjd med. 
Min förlovningsring är för liten, min Fitbit börjar bli liten och det betyder att det som alltid varit litet på mig dvs mina handleder börjar bli feta. 
Jag har tagit med mig block och pennor och almanacka för att skriva ner mål och när jag ska nå målen, hur och vad jag ska träna och vad jag ska äta. 
Åker man till landet där det inte finns så mycket att göra så blir det perfekt. 
Nu kommer den fruktansvärda sanningen i bild.. 

Detta är innan jag blev sjukskriven



Detta är sommaren
Och detta är nu. 
Guuuud vilken ångest de bilderna ger mig. Men ska jag ta tag i problemet ska jag göra det ordentligt. 
Här är sanningen. Det stora, feta sanningen. Det är detta jag ska jobba med nästa år. Jag ska ta tillbaka mig själv och min kropp. 
Och det finns ingen annan än mig som kan göra det. 

Over and out! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar