Leta i den här bloggen

torsdag 22 december 2016

Torsdag morgon. Jättemycket morgon...

Jag drömde att jag var ute och sprang och när jag vaknade så mådde jag illa och mina demoner bråkade om ifall jag skulle dricka kaffe och ge ut och springa eller äta frulle, ev somna om och sen ta en långpromenad för att sen gå ut och springa. 
Frulledemonen vann. 
Jag vet att jag måste fokusera på att äta rätt annars så hetsäter jag. 
Och börjar jag hoppa över måltider för att kunna träna så är jag tillbaka på ruta ett. 
Eftersom jag är jättebra på att strunta i maten och överträna så måste jag stoppa mig och tänka på vad det är jag vill överkomma och visa rätt väg för barnen. Och rätt väg är att äta rätt och träna. 
Nu kanske många tycker att det räcker med en långpromenad, då mina är ca 2 timmar, men kan man min historia så vet man att detta inte är och har aldrig varit ett problem för mig. 

Nu är iaf frullen uppäten. 0,5 dl havregryn, 100 g kvarg och blåbär a 3 sp och nu blir det till att smälta maten och sen en härlig promenad med mina bästa vänner. 
Och kanske sova en sväng. Har ju snart varit uppe sen innan fem... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar