Leta i den här bloggen

torsdag 17 maj 2012

Linnéas ordbajseri!

Det är torsdag och samma dag som Norge fyller år åker Jesus till pappa i himlen.
Jag ligger i soffan och dricker lite kaffe och softar. Fick nästan sova en hel natt, vaknade och somnade om men det är väl bättre än inget haha!

Igår blev det "bara" ett spinningpass. Det var ju med favoriten så kul var det men när man är van vid att nästan alltid köra minst 2 timmar så blir det lite som en vilodag.. Jag känner mig som lite lat..
Fast det var skönt att köra en timme och sen åka och jobba.
Pulsen sa oxå att det var bra att inte köra längre. Det är det bästa med pulsklocka att men ser på en ggn hur kroppen mår. Om det är överträning på G eller en infektion eller om man mår toppen. Nåt annat som är bra är att men ser att man inte måste ta i tills man blir blå i ansiktet för att ha en hög puls. Jag älskar min rosa, vackra pulsklocka.

Igår sa jag att jag skulle köra en långjogg idag. Är inte sugen för 5 öre men eftersom jag inte börjar förän 4 idag så har jag ju tid på mig att hitta motivationen och viljan att ta mig ut.
Och skulle jag nu inte hitta den så gör inte det så mycket. Har inte haft en vilodag sen fredag förra veckan och då tog jag en långpromenad istället. Och det bästa är ju att det kommer flera dagar att springa på.

Lyssnade på Camilla Henemark idag på 4an. Vissa saker hon sa lät precis som att det var jag som pratade. Det här med att man måste vara snällare mot sig själv och att hade någon pratat med någon av mina vänner så som jag pratar med mig själv hade jag blivit förbannad.
Om det finns på tv4 play så kolla.
Vi som håller på med viktminskning och mycket träning har nog en benägenhet att aldrig bli nöjda eller tycka att vi är bra precis som vi är. Vilket är synd.
Jag har nog en sån utstrålning att inte många tror att mitt självförtroende är i botten. Jag är inte snygg eller smal nog för att bli älskad. Jo av vänner men inte av en man. Det tog lång tid innan jag vågade köpa jeans för att jag har fått för mig att jag är för stor för vanliga, riktiga jeans.
Varför?
För att jag trodde att de som jobbar på typ JC skulle skratta åt mig för att de inte har byxor i min storlek.
Ja jag vet att det inte är så men det sitter djupt rotat i hjärnan att det är svårt att få bort..

Ibland kan jag bli lite avis på alla de som opererat sig, de behöver ju inte kämpa med mat och träning så som jag gör. Det bara klipper av lite i magen så de inte kan äta så går de ner.
Oj vilken bitter vändning detta blev..
Inte alls meningen..
Jaja nu är det lite mellis och sen piska på latmasken och ta mig ut.
Ha en toppen flygdag och Grattis Norge!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar