Leta i den här bloggen

onsdag 30 maj 2012

Du är perfekt precis som du är!

Jo jag kom ju på att jag glömde skriva om en sak..
Jag lyssnar ju på Jillian Michaels podsändningar.
Så igår så lyssnade jag på en sändning där en kvinna ringer in och pratar om trust. Och självvärde.
Det var sjukt intressant och det var typ jag som ringde. Igen.
Det som var jobbigast var när de kom fram till att hon som ringde inte kände sig VÄRDIG att ha en bra relation, hon såg inte varför någon skulle finna henne intressant nog att vilja vara med henne.
Och någonstans så är det HON/JAG som ser till att hamna där jag är för att jag inte ser mitt eget värde.
Jag har en i min  närhet som får mig att känna mig så vacker, så bra och med denna person kan jag verkligen slappna av och bara vara jag. Sen så när jag är ensam så kommer djävulen och säger dumma saker och jag tappar tron på mig och på varför någon vill vara med mig. Ibland ifrågasätter jag tom mina vänner.. För vad har jag att tillföra dem?
Men mest och det är väl därför jag är singel så ser jag inte MITT VÄRDE.
Jag måste förstå att jag är värd att älskas fast jag inte är smal eller vältränad eller söt eller ja vad nu djävulen säger just den dagen.
Jag vet att min far har med detta att göra och att jag måste ta tag i det men det är läskigt..
Och jag vet att allt bottnar i att han valde spriten framför mig och lillasyster. Han valde att flytta hem framför att stanna med mig och mina systrar.
Han valde bort mig...
Jag var inte värd tillräckligt att stanna kvar för..
Ett jobbigt ämne och jobbigt att skriva om men det måste komma ut. Jag måste lufta det och få det ur mig för att kunna läka och kanske nån dag förlåta..
Om min egen far inte vill ha mig, varför skulle då någon annan man vilja det?
Om min egen far utnyttjade mig (inte sexuellt eller så) för att komma åt min mor, varför skulle inte nån annan göra det för att få de dem vill ha?
Visst alla är inte lika dana. Många är bra. Men enligt djävulen är ingen bra.. Ingen vill mig väl och det slutar alltid med att jag jagar de som inte vill ha mig eller de jag inte har en chans att få istället för att se vad jag har framför mig.
Och det är därför jag inte kommer i mål. För att jag inte FÖRTJÄNAR det.
Jag är inte värd att få kroppen i mina drömmar. Att nå min målvikt.
Eller fan vad är det jag skriver????
Klart som fan jag är värd det! Klart jag är bra! Precis som jag är just nu..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar