Leta i den här bloggen

onsdag 9 november 2011

Vikten av frukost..

Jag vet ju att jag går ner bra om jag äter frulle. Och mycket. Men det är så svårt att motivera sig att äta när jag klarar att springa på morgonen utan att äta. För att jag inte är hungrig. Jag vill, ha mitt kaffe, kanske lite protein och sen är jag klar. Visst äter jag när jag kommit hem igen men jag har en känsla av att det inte är godkänt. Såå för att nå mitt mål måste jag lära mig att äta frulle. Det kanske låter enkelt men det är det inte.

Frukosten ska ju vara dagens störta mål och är dagens viktigaste. Det är den som lägger ribban för hur blodsockret kommer bete sig under dagen. För börjar man jiddra med det, blodsockret, så är man illa ute och det är svårt att reparera skadan när man bara vill ha det som inte är bra för dig. Eller mig. Börjar man leka jojo med blodsockret så har man en jobbig dag framför sig. Kroppen kommer ju vilja ha sin "quick fix" i form av socker för annars blir man trött. Jag vet. Det har jag kört såååå mycket på jobbet. Är man trött en dag så kör man ju socker och koffein. Då klarar man sig men vad trött kroppen är när man är klar med passet och dagen efter är ju ingen höjdare för kroppen vill ju fortsätta på det lätta spåret med den snabba energin för att det är lättare. Varför jobba när man inte behöver?

Efter  träningen idag blev det kyckling med ratatouille och mynta kvarg/yogurt sås, lite nötter och julmust light. Är galet mätt i magen och tröttheten börjar infinna sig. Gött avslappnad men har ont som faaaaan efter combaten igår.
Maten dessa dagar har varit lite sisådär men har försökt i det sista att inte äta det raffinerade. Det vita riset, det vita brödet, eller ja bröd över huvudtaget. Utan hållit mig till att fylla magen med grönsaker och frukt och proteiner.
Idag har även dagen varit full av frestelser. Eller ja det var den igår oxå. En vän var i stan. Han bor i Oslo och vi träffades några ute för att ta ett glas och snacka lite skit. Det var folk som bjöd på öl och järn och var ute och rökte. Vad gjorde jag?? Jo 2 glas rött, 2 vatten och INGA cigg!! Wiiii vad duktig jag kände mig.

Idag var jag på stan med lillasyster och en väninna och hennes 16 månaders. Vi åt indiskt, kaffe på maten och det ingick kaka. Ingen kaka till mig. Sen fikade vi igen. Hon åt morotskaka. Inte jag. Inte ens en snacke bit. Fick frågan om jag skulle med hem på lite vin och ostbollar. Mmmmmmm.. Men nepp. Det blev spinning. Igen. Och sen hem till en flarra julmust light och clementiner.
Jag är suuuper nöjd med dagen och snart är det sova. Tänker inte ens skriva ner maten i spalter för jag har nog berättat vad jag ätit förutom frullen och det var Isopannkakor med keso och vindruvor.
Träningen var spinning med Andréas ggr två.

Imorgon hoppas vi på löpning, bodybalance, kanske, ev lite intervaller efter vila och sen styrka. Men vi får se.. Kram och natti, L



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar