Leta i den här bloggen

torsdag 10 november 2011

När vi vill olika, min kropp och jag..

Idag var kroppen trött. Väldans trött.  Vaknade tidigt och skulle bara dricka lite kaffe och sen ut i den sköna morgon luften. Men icke. Två klunkar kaffe och sen sov jag som en stock. Vaknade och kollade klockan, blev förfärad och somnade om igen.
Vilket i sig faktiskt inte är så konstigt eftersom jag har varit trött och sliten efter helgen och visst, jag har inte jobbat men tränat och umgåtts med min väninna och hennes 16 månaders och det är inte direkt att vila.. Så nu ligger jag i soffan och funderar.. Ska jag låta kroppen vila idag eller pallra mig till Valhalla och köra lite intervaller på bandet?
Det gör fortfarande ont i musklerna efter combaten och jag har varit duktig och tränat 8 timmar denna veckan.. Haha visst kan man höra hur jag resonerar med mig själv?
Jo jag vet vad svaret är. Vila!
Men det är nog det jag är sämst på. Att vila.
Fast jag vet hur viktig den är..
Ska klä på mig så återkommer jag senare och berättar hur dagen blev.
Det lutar roligt nog åt båda hållen..
Ha de gött, L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar