Leta i den här bloggen

fredag 5 april 2013

Viktväktarna, räkna kcal, what to do?

Gårdagen är över och det är skönt. Tyvärr så hänger sorgen över mig som ett stort grått moln så jag ska ut och springa och se om det känns bättre efter.
Jag funderar mycket på hur jag ska få kontroll över maten.
Jag har ju shapeup appen och det gör det egentligen inte svårt att räkna kcal.
Eller så skriver jag in mig på VV och kör ett tag där bara för att komma igång och äta och se och skriva upp vad jag faktiskt stoppar i mig.
Och det som är bra med vv är tänket att man får äta allt men inte alltid. Vilket jag är väldans dålig på. Det är antingen eller för mig. Och jag måste lära mig balansen och få mer koll.
Jag vet att vv inte funkar sen när jag börjar träna som vanligt men jag tror det kan vara bra just nu.
För att få bukt med min depression och ge min kropp det den behöver så måste jag äta. Annars kommer jag aldrig bli bra.
Och att sitta där på mötena är ett sätt att släppa allt utanför och bara vara ett tag.

Jaja.. Jag måste ta tag i detta snart för annars kommer jag bli fet som en gris.
Men det är svårt.. Jag är nere i en så djup svacka och sjunker mer och mer.
Är det nån som har nåt tips? Vad ska jag göra? Är Vv ett bra alternativ tills jag är på rätt väg igen?
Nu ska jag ut och springa lite. Innan jag lägger mig i fosterställning och börjar gråta igen.
Jag vill så gärna vilja..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar