Leta i den här bloggen

lördag 20 april 2013

Dagens Ros går till..

Jag har några problem så står i min väg för att bli frisk.
Ett är att jag vill bestämma. Det är jag som är boss över min kropp.
Sen att jag inte gillar att släppa kontrollen.
Och det som tar mest är nog att jag vill vara den som hjälper, den som är bäst och den som klarar allt.
Just nu är jag inte där och då får man ta hjälp av andra att ta sig till målet.
Jag satte på mig ett par byxor igår som satt bra förr. Inte längre.
De är alldeles för tajt och sitter sjukt obekvämt.
Den känslan jag hade när jag hade på mig dem är den jag ska ta fram när jag inte ser mitt mål eller när inte orkar.
Och jag ska oxå använda dem. Även om det bara är till affären eller gymmet så ska de på för att jag ska känna vad det är jag jobbar för.
Sen så har jag fått en helt ny motivationskälla.
En vän som har sagt såååå länge att hon ska ner i vikt har äntligen gjort det.
Förr drack hon mycket vin och åt väl inte jättedåligt men inte bra heller och hennes mage är snart platt! Jävla bitch!!
Det bästa är att hon förstår mig för hon har varit där jag är nu.
Och nu ett tag får hon dra mig framåt i min strävan att få tillbaka min kropp och mitt jag.
Min läxa är att JAG behöver inte alltid vara stark. Jag behöver inte alltid inspirera andra.
Jag är på G. Min resa har startat. Och veckans inspiration är en vacker Roos.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar