Leta i den här bloggen

måndag 29 december 2008

Tåget hem till Götet..

Hmmm varför får barn springa och skrika och ta på varenda jävla säte när de åker tåg???
Hade ett kinder i min vagn som körde bil de första två timmarna. Seriöst! Orka lyssna på den. Tacka vet jag tysta vagnar. Från och med nu blir det aldrig nåt annat än det.

Nåt annat konstigt som hände var att ett fyllo blev utslängd från bistron.. Hur ofta händer det?
Och så satte han sig å ett säte som inte var hans och killen som satt innerst kom inte ut. Och inte pratade han svenska stackarn.. Så tillsist fick tåg personalen komma och flytta han. Det försökte tom slänga av han i Alingsås men det gick inte. Haha.

Sen så var ju självklart tåget en timme sent oxå. Men en jobbig snorvalp. Det värsta är att man får ju typ inte tycka att barn är jobbiga på tåg för då blir paranteserna sura. Hallå! Jag äter p-piller för att slippa sånna små! Och jag tycker inte de är charmiga när de stör mig 500 ggr på en resa när jag bara vill sitta och softa.
Jaja jag vet att barn måste få låta men jag behöver väl inte gilla det?
Jag måste ju få sitta i min stol och vara bitter när kindret springer förbi. Och önska att de snubblade eller att nån öppnar dörren till toan så de slår sig lite och fattar att det kaaaanske inte är så bra att springa och störa lilla bittra mig.
Haha hör ni hur karmat flyyger iväg?

Nu ska jag sova. Det är job imorgon kl 10 och jag hoppas på att jag är pigg nog att orka springa innan..
Snart är det ju pts räknar dax.
Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar