Leta i den här bloggen

söndag 21 december 2008

P-fest imorgon..

Ska på fest imorgon. Men hemlig destination.. Känner dock lite stress över att missa tåget på tis morgon..

Jag har lite funderingar som jag kommit på när jag är ute och springer. Varför måste man plocka upp hundbajs och inte hästbajs??
Ja jag vet ju att hästens skit är större och syns bättre men det är ju fortfarande bajs! Och äckligt! För hur ofta ser man en ryttare hoppa av sadeln och plocka upp efter sitt hmm lilla djur? Fatta vilka stooora bajspåsar det skulle krävas!

En annan sak är att i spåret finns det tydligen inga regler för vilken sida man springer/går på.
Jag går på min rätta dvs höger men möter jag nån får jag alltid byta. Hur kommer det sig. Ett litet problem, egentligen inte ett problem bara nåt jag reflekterat över. Och som jag förvånas lite över för hos mig sitter det i ryggmärgen att man håller sig på sin sida...

Nu är det natti och sova som gäller.

Jag glömde ju skryta lite och säga att jag var ute imorses oxå. 90 min.
Seriöst man tror ju nästan på Jesus när man är ute så tidigt och får se soluppgången. Helt magiskt.. Vill knappt springa hem och hade det varit lite varmare så kanske jag hade stannat lite men är man svettig och det blåser kallt då är värmen viktigare än en vacker soluppgång.

God natt ses hos Jompa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar