Leta i den här bloggen

fredag 19 december 2008

Dag två..

Idag blev det ingen motion för denna jule grisen. Haha
Men det får bli imorgon innan jobbet, runt sisådär 8 på morgonen..
Vaknade sent oxå så det blev ju ingen bra frulle. En Nikken shake med minimjölk. Inte direkt vad viktväktarna förespråkar men det är ju nåt iaf.
Sen eftersom frullen blev sen så var ju hela dagen pajjad. Inte så att det blev en massa skräp mat men allt blev som förskjutet.
Jag försöker ju lära mig äta regelbundet men det sket sig totalt idag.

En sak som är farlig när man tycker man är duktig och blivit mindre är att man, iaf jag slappnar av och blir slarvig. Som nu när jag gått ner 7.5 kg och kläderna sitter bättre och jag kommer i byxor jag inte kunnat ha, mina bhs är för stora osv så blir jag lat. Struntar i att gå ut och springa tex, hoppar över pass på gymmet mm mm. Är inte så att jag äter pizza, pommes, karra och snax men jag blir bara latare. Så nu är det dax att ta sig i kragen och ta resten oxå.

Det kan ju vara så att mitt mål att gå ner 10 kg innan 30 års dagen har gjort kroppen lite trött för jag slet som fan på den men jag behöver ju inte bli en Al Bundy.
Det är ju nu när förändringarna syns och känns som det bara är att fortsätta. Och denna julen ska jag fan inte se ut som grisen de glömde slakta!
Hahaha lite bra humor så här på kvällskvisten är icke att förakta.

Nu är det god natt och bye bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar