Leta i den här bloggen

söndag 19 januari 2014

Lördagstankar..

Så. Jag vägde in mig förra veckan och låg på plus. Socker suget hade mig i ett gärngrepp och jag kunde inte värja mig. Denna veckan kom svaret som ett brev på posten. Japp lingon veckan var här.
Denna veckan var jag hos min nya pojkvän när mamma hörde av sig och sa att hon hade ont i huvudet och inte skulle gå så jag valde att vara med honom istället.
Visst. Det är dumt att hoppa över vävningarna men va fan..
Nästa vecka har han sin son så då blir det träning och mat striktare än någonsin.

Han är en sån där som ser saker negativt medans jag ser det positivt.
Jag visade upp ett par byxor jag vill komma i och han sa att "jo men man blir ju större ju äldre man blir".
Visst är det svårare att gå ner ju äldre man blir men det är fan inte omöjligt. Jag ska komma i de där byxorna och sen ska han få äta upp varenda stavelse!
Jag är envis som synden och det ska blir det som tar mig dit jag vill.

Det som är skönt med VV är att jag faktiskt får äta en ex prinsessbakelse (som jag gjorde idag) utan att ha förstört allt. Jag behöver inte träna ihjäl mig utan kan ta vilodagar utan att få dåligt samvete. Det är detta jag vill uppnå med vv. En balans med livet, träningen och maten. OCH att gå ner i vikt.

Ikväll ska det bli kyckling med ris och currysås. En riktig currysås på mjölk tänkte jag försöka mig på. Vad tror vi om det? Lyckas jag så kommer receptet. Men blir det misslyckat kommer jag inte berätta det haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar