Leta i den här bloggen

fredag 5 september 2014

Äta allt men inte alltid.

Nu har jag kört på några dagar med VV.
Och jag har kommit igång med löpningen. Det jag har saknat allra mest.
På jobbet har jag en timmes rast. 30 min på förmiddagen och så 30 min lunch. Men nu har jag slagit ihop dem och går ut och springer en timme på förmiddagen.
Att sitta ensam i ett fikarum helt ensam och stirra på taket är inget jag gillar så jag brukar inte ta mina raster ordentligt utan stannar kvar i köket och lyssnar på radio och bakar lite eller städar eller ja.. Fördriver tiden. Så mycket bättre när man kommer ut och faktiskt gör något.
Så ons, tor fre har jag sprungit. Ons var jag och vovvarna ute på en låååååång promenad och igår var vi ute och sprang i en timme och 40 min. Asgött. Hundarna får motion och jag gör det jag älskar.

Jag har lite svårt att äta "förbjudna" saker men eftersom jag kör vv för att jag ska få göra det så äter jag och ignorerar det dåliga samvetet.
Jag vet ju att jag kommer bli besviken på vågen för det blir jag alltid haha! Men jag ska ju inte droppa 5 kg på en vecka även om det är något jag vill och faktiskt så är det en liiiiten djävul på min axel som säger att jag kan göra det.

Men. Det ska jag inte. Det ska vara en viktnedgång där jag faktisk lever under tiden. Äter chokladkakor, prinsessbakelser och lakrits. Och det är viktigare nu än någonsin att det görs rätt med tanke på att jag är bonusmamma varannan vecka. Att lära barn att man kan äta allt men inte alltid är såååå viktigt.

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar