Leta i den här bloggen

lördag 26 december 2020

Varför vänta?

Jag skulle köra en omstart. Ta tag i mitt liv och min övervikt. Så blev en av mina hundar ormbiten. Sen hände en till sak och en till och så blev det dec.

Nu är jag nog tillbaka på ruta ett.

Men jag tänker "varför vänta"? Man skulle ju kunna trycka i sig skit och gå upp ännu mer och ha en ännu längre väg eller så börjar jag nu, en göttig lördag och tar tag i vikten, träningen och maten och kör igång. För ärligt, varför måste man äta massa godis, glass, snacks mm mm bara för att det är helg? Eller för att det är mellandagar?

Jag tror ju oxå att jag kommer hålla mig på banan om jag tar mig tid att skriva. För då måste jag ju vara duktig. Det är ju inge kul att skriva ner hur mycket godis jag äter. Då är det roligare att skriva ner mängden apelsiner jag faktiskt får i mig.


Jag har laddat ner Les milles appen och Jillian Michaels appen så träning på hemmaplan är kirrad. Jag har en spinningcykel, kettlebell, skivstång, yogamatta och två ben att springa med. Så ursäkterna är bortspolade. Nu måste jag jobba på huvudet och med maten.

Nu måste jag fan göra det här. Klara det här. Jag har ju fan en hel garderob som väntar på mig! Och jag kan inte se ut så här. Det är inte jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar