Leta i den här bloggen

söndag 2 april 2017

-3 kg på en vecka!!! Woop Woop!

Så. Jag har börjat äta kött igen. 
En jättekonstig känsla..
Magen är inte alls kompis med mig men det är inte alls konstigt då det var flera år sen jag åt det. Men jag har knappt nåt sötsug just nu och jag tror jag blir mättare. 
Planen är att gå över till veg sen igen men jag måste få kroppen i balans. 
Och jag är medveten om att jag kan leva utan sojaprodukter men jag klarar inte den tankeverksamheten som krävs av mig just nu. 
Så först kroppen i balans och förhoppningsvis ett gäng kg ner på vågen och sen så tar vi tag i resten. 
På den veckan jag åt kött eller ja "ren mat" så gick jag ner 3 kg. Helt fantastiskt! 

Det var nån som skulle ta ner mig på jorden och säga att det var vattenvikt jag hade gått ner men kan jag bli ledsen över att jag går upp 3 kg i vatten kan jag bli precis lika glad över att jag går ner! 

Plus att jag ändå ätit choklad och nötter och ändå gått ner så jag har ju inte slutat med vätskesamlande kolisar. 😃
Det var nån som surade över att jag "skröt" om att jag kunde äta både godis och nötter när det finns de som inte kan äta det. 
Men det är ju som att jag skulle be nån vara miserabel över sitt liv bara för att jag är deprimerad. 
Vuxna människor som inte tar ansvar för sina egna problem.. Så ocharmigt. 

Denna veckan måste jag försöka göra ett matschema för att hålla på och freestyla gör att jag hoppar över måltider. Jag behöver struktur och planering. 

Så jag ska få ihop mat med köttfärs, kyckling och lax. 
Har redan gjort köttbullar a la isodieten och fryst in. 
Och jag har vitkålsgratäng i frysen som jag ska äta med laxen. 
Och så har jag currysås (egengjord såklart) och ratatouille i frysen. Så jag ska bara pussla ihop det. 
Nu sova. 
Over and out! 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar