Leta i den här bloggen

lördag 11 mars 2017

Tjock. Tjockare. Tjockast.

Det jobbiga är när man vill gå ner och man bara blir större och större. 
För det är så nu. Min mage börjar bli hängbuk. 
Min rygg... jag blir åksjuk av att titta på den. 
Men nu måste jag ta tag i detta. 
Jag märker att jag gärna vill köra på en pulverdiet. För att svälta mig. 
Att jag gärna vill köpa dyra fettförbrännarpiller för att gå ner. 
Min ätstörning skriker i mig att jag måste svälta mig. 

Mitt starkare jag (just nu starkare) vet att med rätt mat och träning så kommer jag komma till rätta med detta. 
Jag behöver inte förbjuda mig saker även om det oxå är en röst som skriker i mig. 
Jag vet vad jag behöver göra. 
Jag måste äta och träna. 
Löpning, promenader och gym. 
Ett bra recept på ett jobbigt problem. 
Just nu så ligger jag i sängen och dricker kaffe och kollar Dr Phil. 
Planen är att springa en sväng. Sen äta frulle. För att sen åka till gymmet och köra axlar och rygg. 
Sen blir det lunch och vila och sen en skön promenad med en bok i öronen. 

Det är planen och vad jag vill göra.  

Sen hur det blir det får vi se. Att gå ut för hårt är inte heller bra. Men det är jävligt fint väder ute. 


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar